LA EXTRAÑA HISTORIA DE MAURICE LYON, d'Oriol Nolis

megustaleer - La extraña historia de Maurice Lyon - Oriol Nolis

Vaig agafar La extraña historia de Maurice Lyon (Suma de letras, 2015) una mica per curiositat perquè estava escrita per l'Oriol Nolis, un periodista i presentador català de TVE que em cau especialment bé. 

No sóc de llegir novel·les escrites per personatges que surten a la televisió, per diferents motius que ara no venen al cas.

Pensava que seria una història fàcil i m'he trobat tot el contrari. És una novel·la inquietant i que, fins i tot, provoca cert rebuig mentre llegeixes (no per com està escrita, sinó per la història). Em recordava en certa manera a American Psycho de Bret Easton Ellis. 

Amb això vull dir que no és una història que deixi indiferent: provoca sensacions i no sempre són amables. No és còmode ni amable amb el lector, és dura, fosca i inquietant. Encara que a vegades veus venir què passarà i quin serà el final de tot plegat, es llegeix molt bé i està ben escrita.

Una grata sorpresa que em farà estar pendent per un nou llibre de l'Oriol.

Comentaris

Sergi ha dit…
Recomanacions de llibres aquí? Que se t'oblida el teu altre blog! Bé, un dels altres. Inquietant argument... no sé jo...
Deric ha dit…
Aquest és totterreny XeXu i potser hauria d'unificar-los en lloc de tenir-ne de temàtics.