QÜESTIONARI

La Montse és una bloguera que vaig descobrir ja fa uns quants anys i que la vaig conèixer personalment el dia de la presentació d'aquell, ja llunyà, primer llibre, L'aniversari robat. Crec, si no em falla la memòria (cosa bastant habitual), que no ens hem vist més, però ens seguim regularment mitjançant el blog i el facebook. 

Doncs bé, recordant els antics "memes" de quan el món bloguer estava en el seu punt més alt, m'ha convidat a contestar aquest qüestionari, meme o joc, com vulgueu dir-li. Es veu que el joc ve d'aquí:


Els punts a seguir són aquests:

A.- Donar les gràcies a qui m'ha nominat: Gràcies Montse!!!
B.- Nominar 11 blogs: ho deixo a la lliure elecció del lector afegir-se al joc o no (més que res per mandra d'haver de buscar 11 blogs)
C.- Contestar 11 preguntes. Són aquestes:

1.- Quin és el teu gènere literari preferit? Fa temps la ciència-ficció, però ara em decanto més per la novel·la històrica, tot i que no he deixat la SF ni la fantasia.

2.- Com et vas animar a escriure un blog? Ho tinc molt present: va ser durant un curs d'escriptura l'any 2004. Ens van presentar els blogs com una nova forma d'expressió. Jo abans d'aquell curs no tenia ni idea de que era un blog i va ser tot un descobriment.

3.- Prefereixes sagues o llibres sense continuació? Si m'enganxa no m'importa llegir una saga, però acostumo a cansar-me de llegir el mateix i acabo deixant-ho. Prefereixo llibres o, com a molt, trilogies.

4.- Quin és el llibre que has rellegit més vegades? No rellegeixo mai res a excepció de La Ilíada i la Odissea que han caigut alguns cops.

5.- Quin és el millor llibre que has llegit aquest últim any? Si és el 2013, "El noi sense color i els seus anys de pelegrinatge" d'Haruki Murakami. Si és el 2014, "Els Nikolaidis", de Josep M. Quintana.

6.- Quina és la teva portada preferida? No m'hi fixo gaire, però una que m'agrada molt és "El imposible olvido" d'Antonio Gala. Sempre m'ha captivat la mirada d'aquest noi.


7.- Quin llibre t'emportaries a una illa deserta? Existeixen? No crec que hi anés mai a una illa deserta, però en tot cas m'enduria un e-reader amb milers de e-books perquè no em faltés mai lectura variada.

8.- Quin és el teu personatge literari masculí preferit? Aquil·les 

9.- Quin és el teu personatge literari femení preferit? Lisístrata

10.- Que li diries al teu personatge literari preferit? A Aquil·les no faré públic que li diria, és massa privat. A Lisístrata: "olé els teus collo..."

11.- Quin és el teu autor o autora preferit? Uf! Hi ha uns quants! Paul Auster, Haruki, Murakami, David Leavitt, Dolors Garcia Cornellà, Ana M. Matute, Donna Leon, Eduardo Mendicutti, Jaume Cabré, Umberto Eco, Terenci Moix, Francesc Miralles, Matilde Asensi, Laura Gallego, Agatha Christie, Carlos Ruiz Zafón, Maria Carme Roca, Valerio Massimo Manfredi...

Au, ja està contestat!


Comentaris

Sergi ha dit…
Haruki, Murakami, perquè val per dos, és clar, hehehe! Trobo que les preguntes d'aquest meme són cutres a matar, però què hi farem. Potser el faré algun dia, que també me l'han endossat. Si no se m'oblida...
Montse ha dit…
Jo també trobo que les preguntes són molt "el de sempre", però què hi farem? Moltes gràcies per participar :) L'Edgar estarà contentet.

Una abraçada
Assumpta ha dit…
Doncs jo no trobo que sigui cutre això de preguntar si hi ha algun llibre que haguem rellegit un munt de vegades... o un protagonista que ens hagi impactat...

Clar que sobre literatura es podria ser més profund, evidentment, però en absolut són "cutres a matar".

Jo també sóc molt d'Agatha Christie... no m'agrada Murakami i Ruiz Zafón m'agradava fins que vaig desitjar matar-lo en llegir "El juego del ángel", un dels pitjors llibres que he llegit mai... Tant que em va agradar Marina!! :-)
Elfreelang ha dit…
molt bé deric a mi em fa mandra, ho reconec, afegir-me
Carme Rosanas ha dit…
A veure si m'afegeixo a fer el meme... També m'ha tocat. Crec que aquestes preguntes ja les he contestat algun cop, però fa molt temps...