LOS AMANTES PASAJEROS


No seré jo qui faci una crítica exhaustiva de la pel·lícula, hi ha persones que en saben més per fer-ho. Tampoc faré una crítica del cinema d'Almodóvar pel mateix motiu. Però sí que diré el que a mi m'ha semblat aquesta pel·lícula.

Per començar, la sensació que tenia mentre veia Los amantes pasajeros era la de dir "a Pedro se li ha anat l'olla definitivament". I cert, és una astracanada total que recupera algun dels seus tics del primers anys, però una mica descafeïnats, sense la mala llet que gastava, potser coses de l'edat, tot i que sí que té una part de crítica a la corrupció i la política d'aquest país. 

Però, com també vaig pensar que s'havia trastocat totalment, també crec que és precisament això el que volia fer, vull dir que ha fet la pel·lícula que li ha donat la gana, tant passada de voltes com ha volgut perquè sap que està per sobre de qualsevol de les segures i innumerables crítiques dolentes que li cauran, ho sap i no li importa, ha fet el que li ha sortit del barret sense importar-li el que pensi la gent i això, s'ha d'aplaudir, i estiguis d'acord o no amb el resultat. D'altres farien el mateix, però posant-li un tuf d'intel·lectualitat insuportable que tothom hauria elogiat. Ell no.

No és una gran pel·lícula: diàlegs i escenes forçades que no acaben de funcionar, ritme lent i irregular, algunes interpretacions que deixen molt que desitjar, recursos desaprofitats... Però a mi m'ha agradat, m'ha fet riure i passar-m'ho bé, sobretot amb alguns dels personatges i actors: immillorable el personatge de Lola Dueñas violant un dormit passatger o una Paz Vega irreconeixible, com la banda sonora amb un "Para Elisa" de Beethoven irreconeixible.

Comentaris

Carme Rosanas ha dit…
Penso que tens raó que fer el què vols sense deixar-te condicionar pel què diran i pel què s'espera, ja és una cosa a valorar.

Malgrat tot jo no veuré aquesta peli, ja t'ho puc assegurar. :)

Almodóvar sempre em fa una mica de mandra, tot i que n'he vist algunes que m'han agradat. Altres no. I aquesta pinta que no. Gràcies!
Ferran Porta ha dit…
Sóc fan d'Almodóvar, per bé que naturalment hi ha pel.lis seves que no m'han agradat (recordo amb especial desgrat "Kika", per exemple). Però sí, en general m'agrada i espero cada seu nou film amb delit. Aquest també el tinc apuntadíssim per veure'l!
Elfreelang ha dit…
fa temps que no vaig al cine, aquesta setmana a la sexta han passat pel·licules seves Todo sobre mi madre, Volver, la ley del deseo i les he revist amb plaer....jo crec que com be dius que Almodóvar és un esperit lliure i deixant de banda altres consideracions si t'ha fet riure ja és molt o sia que me l'anoto, tal com va fer riure és molt sa!
Deric ha dit…
Carme, te la pots perdre perfectament o recuperar-la un diumenge a la tarda quan la facin per la TV.

Ferran, ja em diràs què tal quan la vegis. Jo la que no suporto més (entre d'altres d'en Pedro) és Átame. Kika tampoc m'entusiasme, i és que la Victoria Abril... como que no.

Elfreelang, jo vaig riure i hi havia alguna risa més a la sala, però no gaires.
Anònim ha dit…
jo em vaig fer un tip de riure l'altre dia amb Mujeres al borde de un ataque de nervios (feia vint anys o més que l'havia vist, diria que més) i seguidament van fer la ley del deseo (que vaig clapar)... sembla que a la sexta 3 els ha donat per Almodovar, darrerament. Jo sóc almodovariana, però tenint en compte les anades d'olla d'aquest senyor. No em va agradar gens, però gens, La mala educación, en canvi, La piel que habito, em va encantar. No tinc massa ganes de veure aquesta perquè he sentit crítiques tan negatives que em fa una mandra terrible!

Montse des del meu mar
Júlia ha dit…
A Almodóvar li passa com a Allen, tot i que hi facin coses fluixetes sempre hi ha alguna estona genial a tot arreu, que després recordes sense saber ben bé de quina peli és.
rits ha dit…
Doncs ets el primer que llegeixo que la salva. Tens aró quan dius que tothom la criticarà. No sé si l'aniré a veure al cinema (s'ha posat tan car que l'he de seleccionar molt).

En canvi tothom parla de la Paz Vega. Quina curiositat!!
Pakiba ha dit…
No puc opinar encara no l'he vist.
Ferran Porta ha dit…
Estic d'acord amb el comentari de la JÚLIA!