Sota les pedres, de Dolors Garcia i Cornellà


Ho confesso abans de res: tinc debilitat per tot el que escriu la Dolors Garcia i Cornellà, no en va és la meva madrina literària. No obstant hi ha llibres seus que m'agraden més que d'altres, potser per la temàtica, potser perquè em toquen de més a prop, o potser perquè són ja massa infantils per a mi. En tot cas devoro tot el que publica.


La seva darrera novetat és aquest Sota les pedres, publicat per Bromera dins la col·lecció Espurna, un llibre que vaig tenir la sort de llegir quan encara era un manuscrit i que ara, un cop publicat, he tornat a llegir i encara m'ha agradat molt més que la primera vegada que ho vaig fer.

Hi ha dues raons perquè aquest llibre em tingui captivat i són les meves dues passions: l'arqueologia i la història. També, com no, perquè està magníficament escrit.

Quan comencen a fer les obres per un aparcament soterrani, apareixen les runes d'unes cases medievals. Abans de destruïr-les per fer l'aparcament, es fan unes excavacions arqueològiques per documentar el carrer aparegut. Mentrestant, les escoles de la ciutat van a visitar-les per la importància històrica que tenen i en una d'aquestes visites un noi, en Martí, reconeix el que havia estat la casa dels seus avantpassats gràcies a la descripció que li havia fet el seu avi i gràcies a uns documents antics que parlen d'aquella casa, però el més important encara: parlen d'un secret enterrat al pati.

Des d'aquell moment comença una carrera contrarrellotge per descobrir quin misteri amaga la casa abans que les excavadores s'ho enduguin tot. Per aconseguir-ho, en Martí haurà d'endinsar-se en la nissaga familiar, consultar en els arxius i entrevistar-se amb catedràtics de la Universitat i amb antics arxivers.

Quin és aquest secret que ha maleït la família d'en Martí al llarg dels segles? Caurà sobre d'ell la maldició? Què descobrirà en els pergamins antics? Podrà convèncer al vell arxiver que li expliqui què va passar amb un pergamí perdut?

Misteri i intriga en el passat llunyà i el present, en els documents antics i en els arxius oblidats...


Comentaris

Pakiba ha dit…
Preparal per quan puji.