És art tot allò que llueix?

"Títol de transport" al CASM
Llegeixo un article de l'Empar Moliner al diari Ara titulat "Art efímer amb missatge" que em crida l'atenció i, per confrontar la informació, busco en diferents webs i trobo que no és cap invenció de l'Empar.

El Centre d'Arts Santa Mònica de Barcelona va fer guanyador del projecte "Mònica al carrer 2/4" a l'obra "Títol de transport" de l'artista Álvaro Icaza. No discutiré la vàlua com artista d'aquest senyor però sí que discutiré que això que ha fet sigui art, per molt efímer o performance que sigui. 

L'obra en qüestió, que va tenir lloc el passat 14 de desembre, consistia en tornar els diners de tots aquells que han estat multats per TMB per viatjar sense bitllet. ¿¿¿¿¿????? Això és art??? 

A més, hem de tenir en compte que els diners que ha fet servir són diners públics de l'Ajuntament de Barcelona, el Centre d'Arts Santa Mònica i la mateixa TMB. Diners públics per pagar a uns estafadors??? Va home va!

Si jo visqués a Barcelona estaria indignadíssim que unes entitats públiques es gastessin els diners dels meus impostos per pagar una cosa que en diuen "art" que el que fa és premiar i incentivar l'incivisme i el delinqüent.

Intento buscar la crítica social en l'obra i no la veig. És una crítica al preu abusiu del transport "públic"? Per aquí aniria bé però llavors s'hauria de donar aquests diners a tots aquells passatgers i passatgeres que cada dia fan cua davant de les màquines expenedores de bitllets i després fan cua davant de les barreres per accedir al metro o a l'autobús. Llavors sí que ho entendria. Però donar-los a aquells que salten les tanques i les cues impunement per, amb un somriure imbècil, en fotre's dels que paguen religiosament?

Au, va! Què vagin a prendre el pèl a un altre lloc! Això no és art! Això és una estafa pública amb totes les de la llei!

Comentaris

Pakiba ha dit…
Tens tota la raó i el imbecils com jo cada vegada a passar per taquilla i a aquells que salten les tanques ni el guardas de seguretat els diuan res, per pó? o per qué?????.....
Rita ha dit…
No en sabia res, però tens tota la raó del món!

Jo també sóc de les que pago i sovint mentre passo el títol de transport per la màquina veig gent que salta els torniquets i m'indigna perquè ja no estafa a TMB, es riu de mi!!!!
Sergi ha dit…
Això i tantes altres coses que ens volen vendre com a art i en realitat són una altra cosa molt diferent, una merda és el que són.
òscar ha dit…
Ja havia llegit la notícia. Em sembla que coses com aquesta són, a banda d'una majúscula presa de pèl, donar encara més raons a tots aquells que posen en quarentena l'art contemporani.

I a mi, que és el que més m'agrada, he de dir que ... no m'estranya.
Cesc Sales ha dit…
I la de gent que paga per coses com aquesta... S'ha de saber destriar el gra de la palla.