Cremar simbologies


Aquesta setmana ha estat i serà mogudeta a Girona per tot el que ha passat amb la crema de la foto del rei i la reina.

Tornarem a tenir un cas com el del Èric?

Personalment penso que no està bé cremar, menysprear o burlar-se dels símbols nacionals d'un pais perquè pots ofendre els seus habitants ja que tots ens els estimem com a propis. Ara bé, d'aquí a perseguir i jutjar els autors del fet (i em refereixo tant a la crema de la foto com als dibuixos de El Jueves) em sembla que hi ha un pas molt prim cap a la dictadura.

En aquest pais n'estem caient continuament en trets dictatorials per part de polítics que diuen representar-nos i ser demòcrates. Democrates? No em facin riure!

Què hauria passat si enlloc de cremar una foto dels reis o una bandera espanyola o fer una caricatura dels prínceps, haguessin cremat una senyera, una foto del president de la Generalitat i fer una caricatura ofensiva dels catalans? Ja us ho dic jo: absolutament res. Podem escoltar la Cope o veure TeleMadrid (per citar només dos exemples) i ens adonarem que aquests ultratges cap a Catalunya, els seus símbols i els seus ciutadans passen cada dia sense que cap Fiscalia ni cap Audiència Nacional, ni cap Govern, faci el més mínim comentari, ni reclamació.

Senyors: prou d'hipocresies!

La democràcia es demostra amb fets, no em paraules i reprimir la veu del poble no és democràcia, és una altra cosa.

(De totes maneres ja els hi val als reis d'Espanya, Borbons, venir a Girona dos dies després de l'11 de setembre en que recordem la derrota de Catalunya i la seva desaparició com a pais a mans d'un Borbó. Encara que els que hi ha ara no tinguin res a veure amb aquells del segle XVIII)


Comentaris

mossèn ha dit…
estem tots ben fotuts !!! ... salut
Giorgio Grappa ha dit…
Si voleu veure tota (TOTA) la monarquia caricaturitzada i botada foc, passeu-vos per València en Falles. Ah! I no hi passa res, tu.
ZAGASO ha dit…
Són uns IMPERIALISTES prepotents!!!
ZAGASO ha dit…
Són uns IMPERIALISTES prepotents!!!
Paul Walls ha dit…
Hola! No sé si quedarà molt radical, però no és la intenció. Mai he cremat una bandera o foto, però veient com està anant tot últimament cada vegada en tinc més ganes...Apa!
Anònim ha dit…
Que per cremar la foto de qui sigui es parli de persecució judicial em sembla propi de l'edat mitjana. Coi, que és una foto, una imatge! (i a més, d'uns reis; i Borbons! Si és que s'ho busquen! :)
Júlia ha dit…
Encara que la reacció ha estat desproporcionada he de dir que sóc absolutament contrària a cremar res o a tirar pedres si no hi ha agressió física prèvia, no em sembla un bon sistema, avui tenim molts més mitjans per dir la nostra.
Sol solet ha dit…
I ells tan demòcrates i tan que estan pel seu poble, ni obrir boca, jo crec que encara són de vacances a Mallorca i no saben res d'aquesta història