SOLITUD

Continuo amb el tema llibres.

El meu exemplar de Solitud


Solitud, de Caterina Albert (Víctor Català) és d'aquells llibres que a l'escola estaven dins la llista de lectures obligatòrieso recomanables i que mai vaig tenir cap intenció de llegir, bàsicament perquè la història d'una dona que viu al mig d'una muntanya amb un marit sense personalitat, amb un llenguatge arcaïtzant i ple de descripcions detallades, no m'havia interessat en absolut.

Però el temps passa i vés per on un dia cau a les meves mans Un film, 3.000 metres, també d'Albert, i em va encantar. Això i el fet de tenir casa a l'Escala i començar a reconèixer alguns dels escenaris de Solitud, em va començar a picar el cuquet.

Fins que un dia, amb la intenció de llegir-lo per fi, el vaig recuperar de la biblioteca de casa i... oh! Veig que està signat i datat amb el dia que el vaig comprar: el 25 d'abril de 1983.

Datació de Solitud

Molts cops compro llibres que vull llegir i que després es queden aparcats a la pila dels pendents de llegir, però... esperar gairebé 38 anys a llegir un llibre que havia comprat no m'havia passat mai!

En fi, a veure què em depara aquesta aventura solitària muntanyenca.


Comentaris