Com cada any, per aquestes dates, toca fer resum de les lectures efectuades l'any anterior i com sempre, em sorprenc de veure que la llista és llarga, la qual cosa no vol dir necessàriament de qualitat, però sí que han estat les lectures que m'han vingut de gust i quan les he necessitat. Aquelles que he deixat a mitges per insofribles o perquè no era el moment de la seva lectura, no queden recollides en aquesta llista.
Intentaré definir el que m'han semblat amb una frase o paraula.
1.- Els hereus de la terra. Ildefonso Falcones, 2016 (LLARG, MOLT LLARG)
2.- Entre dioses y monstruos. Joan Lluís Goas, 2016 (CURIÓS I DIVERTIT)
4.- Barba-rossa. Joan Pons, 2006 (MEREIX MOLTA MÉS REPERCUSIÓ)
5.- L'illa dels 5 fars. Ferran Ramon-Cortés, 2012 (AUTOAJUDA PER PARLAR EN PÚBLIC)
6.- La filla de la neu. Núria Esponellà, 2016 (CORRECTE)
7.- El món blau estima el teu caos. Albert Espinosa, 2015 (INSOFRIBLE)
9.- King Kong. Anthony Browne, 2006 (INTERESSANT)
10.- Germà de gel. Alicia Kopf, 2016 (FRED I ENCISADOR COM EL GEL)
12.- Un any a la Provença. Peter Mayle, 1989 (OLOR D'ESPÍGOL)
13.- El llibre dels Baltimore. Joël Dicker, 2016 (INSUPORTABLE)
14.- La veritat sobre el cas Harry Quebert. Joël Dicker, 2013 (GENIAL)
15.- Estado de miedo. Michael Crichton, 2015 (NO CAL PERDRE EL TEMPS)
16.- Fins aquí hem arribat. Petros Màrkaris, 2016 (PROFESSIONALITAT D'ESCRIPTOR)
17.- La noia del tren. Paula Hawkins, 2015 (NO MEREIX EL MÈRIT QUE TÉ)
18.- Els àngels de gel. Toni Hill, 2016 (INTRIGA DE CAIRE GÒTIC A LA CATALANA)
19.- La ciudad de madera. Agustí Cabruja, 1947 (COLPIDOR)
20.- Queer. William S. Burroughs, 2007 (IRREVERENT)
21.- La dama de la furgoneta. Alan Bennett, 2009 (TENDRE)
22.- Jardí a l'obaga. Blanca Busquets, 2016 (GAUDIR I OBLIDAR)
23.- La muerte de Ulises. Petros Márkaris, 2016 (MÉS PROFESSIONALITAT D'ESCRIPTOR)
24.- Camp d'Argelers (1939-1942). Felip Solé i Grégory Tuban, 2011 (HISTÒRIA PROPERA)
25.- La ciutat òrfena. Victoria Hislop, 2015 (PROMETIA MOLT MÉS DEL QUE DONA)
26.- L'hotel encantat. Wilkie Collins, 1996 (TERROR GÒTIC PUR)
27.- L'elefant desapareix. Haruki Murakami, 2016 (QUAN EM TORNARAN EL VERITABLE MURAKAMI????)
28.- Jonàs. Isabel-Clara Simó, 2016 (PLE DE TÒPICS IMPROPIS DE LA SIMÓ)
29.- Les escales de llevant. Amin Maalouf, 1996 (EXCEL·LENT)
30.- Escolta la cançó del vent i Pinball, 1973. Haruki Murakami, 2015 (APROVAT BAIX)
31.- No me dejes (Ne me quitte pas). Màxim Huerta, 2015 (MOLT MILLOR DEL QUE ESPERAVA)
32.- Timbuktú. Paul Auster, 1998 (AUSTER EN HORES BAIXES)
33.- Les banyes del Capricorn. Robert Fàbregas, 2016 (PER CORS SOLITARIS)
34.- L'ou d'or. Donna Leon, 2014 (PROFESSIONALITAT D'ESCRIPTOR)
35.- Blitz. David Trueba, 2015 (CORRECTE)
36.- Amb l'aigua al coll. Andrea Camilleri i Carlo Lucarelli, 2011 (HI HA COSES MILLORS)
39.- Sàpiens. Una breu història de la humanitat. Yuval Noah, 2014 (MOLT INTERESSANT)
40.- La extraña historia de Maurice Lyon. Oriol Nolis, 2015 (ANGOIXANT)
Comentaris
Ah, coincidim en una altra cosa: els dos hem llegit 40 llibres al 2016! Bona llista la teva, no et cansis mai de llegir!