COMERÇ I EDUCACIÓ


Estic fins els nassos, per no dir alguna cosa més forta, de com t'atenen en algunes botigues o comerços.

No necessito que em facin la pilota o em llepin el cul, no ho suporto, però tampoc puc, ni vull aguantar més que en un comerç sembli que, a més de no tenir educació, m'estiguin fent un favor per vendre el que sigui o per atendre'm.

Aquesta és una, l'altra és quan el venedor et fa una dissecció de dalt a baix i et mira amb cara de mala llet com si anessis a ficar-te tots els productes a la butxaca.

Ahir em va passar a la farmàcia: el farmacèutic, amb cara de pomes agres i a punt de tirar-se'm a la jugular, perquè li vaig demanar una caixa de gelocatil. "Ja està! Què més?" No senyor, res més, és pecat estar refredat?

I avui en una altra botiga, també de Salt: una atenció pèssima i, amb el que em costa a mi emprenyar-me, he sortit de la botiga fent evident el meu malestar.

La veritat és que l'atenció que reps en el comerç de casa nostra és únic: en lloc he trobat una mala educació, barroeria i desgana semblant. 

I després diuen que no es ven. És clar que no! Si em tractes així aniré a la botiga del costat!

També he de dir, en honor a la veritat, que hi ha comerços on dóna gust entrar-hi perquè ets atès amb simpatia i correcció, et sents respectat. En aquests hi tornes i potser, fins i tot, més sovint del que realment necessitaries.

Comentaris

Pakiba ha dit…
Pues aixó quant t'atenen malament, no tornari.
Carme Rosanas ha dit…
A mi també em sembla bé, si no n'estàs content no tornar-hi!

Jo ho he fet alguna vegada això de proposar-me no tornar més a un lloc, només pel tracte.
Sergi ha dit…
Hi estic d'acord a mitges. Justament l'altre dia parlava amb la meva parella d'un tema semblant, però de sentit contrari. Jo sempre tracto amb respecte la gent que m'està donant un servei, i entre aquests pot ser qui m'atén a una botiga. No m'agrada pensar que sóc un client preferent perquè sempre compro allà, ni creure'm qui sap què, i suposo que estarem d'acord que alguns consumidors es creuen els reis del mambo només perquè van sovint allà, però els que t'atenen no només et veuen a tu, veuen a centenars de persones cada dia, i tu només ets un client. Que et reconeguin és una deferència, però no t'han de posar la catifa vermella.

Dit això, naturalment agraeixo, i també exigeixo, certa reciprocitat. Si em tracten bé, evidentment jo seguiré mirant de ser educat i respectuós, i seguir anant a aquell lloc. Si no em tracten bé, probablement no faré notar que estic descontent, o no massa, però no hi tornaré.

Per ser sincer, no m'he trobat gaire casos com els que dius, o potser directament els oblido perquè no torno al lloc. Que siguin una mica secs passa, però si et tracten malament, et donen motius per no tornar. El que em molesta a mi és l'excés de zel precisament, i això passa a les botigues de roba. El 'et necessites res, et puc ajudar', quan estàs mirant, a mi m'incomoda una mica. 'Deixa'm estar, que vull mirar pel meu compte!' Però és que a mi m'incomoda una mica que em parlin desconeguts, són coses meves.
Anònim ha dit…
En una botiga no tot es el producte que venen també es com ho venen. Hi ha gent que no està feta per treballar de cara al públic.
Met ha dit…
T'entenc perfectament.

He estat despatxant cara el públic i si bé és cert que has de tenir molts paciència amb segons quin client, l'educació i el bon tracte no el pots perdre mai.

Potser només volies un gelocatil, però ell ignorava si volies res més. Va perdre l'oportunitat de vendre't més coses i pel que dius segur que ha perdut un client.

Fa un temps en un supermercat vaig fer una cosa que va costar-me i no havia fet mai. Demanar el full de reclamacions per l'actitud d'un empleat. Després d'uns moments de tensió vaig sentir-me molt a gust.

No tornar-hi està bé, però deixar-ho per escrit els espavila més.
Elfreelang ha dit…
t'entenc, a voltes també m'hi he trobat però en botigues d'aquestes foranes i impersonals on sembla que et mirin malament pel sol fet d'entrar-hi, sovint he pensant siés un reflex de la imposada crisi que fa que hagin de treballar més hores i tinguin menys guanys i menys sou...és clar que així encara tindran menys vendes , l'intel·ligent és atendre bé el client si no ....malament rai