Estic fins els nassos, per no dir alguna cosa més forta, de com t'atenen en algunes botigues o comerços.
No necessito que em facin la pilota o em llepin el cul, no ho suporto, però tampoc puc, ni vull aguantar més que en un comerç sembli que, a més de no tenir educació, m'estiguin fent un favor per vendre el que sigui o per atendre'm.
Aquesta és una, l'altra és quan el venedor et fa una dissecció de dalt a baix i et mira amb cara de mala llet com si anessis a ficar-te tots els productes a la butxaca.
Ahir em va passar a la farmàcia: el farmacèutic, amb cara de pomes agres i a punt de tirar-se'm a la jugular, perquè li vaig demanar una caixa de gelocatil. "Ja està! Què més?" No senyor, res més, és pecat estar refredat?
I avui en una altra botiga, també de Salt: una atenció pèssima i, amb el que em costa a mi emprenyar-me, he sortit de la botiga fent evident el meu malestar.
La veritat és que l'atenció que reps en el comerç de casa nostra és únic: en lloc he trobat una mala educació, barroeria i desgana semblant.
I després diuen que no es ven. És clar que no! Si em tractes així aniré a la botiga del costat!
També he de dir, en honor a la veritat, que hi ha comerços on dóna gust entrar-hi perquè ets atès amb simpatia i correcció, et sents respectat. En aquests hi tornes i potser, fins i tot, més sovint del que realment necessitaries.
També he de dir, en honor a la veritat, que hi ha comerços on dóna gust entrar-hi perquè ets atès amb simpatia i correcció, et sents respectat. En aquests hi tornes i potser, fins i tot, més sovint del que realment necessitaries.
Comentaris
Jo ho he fet alguna vegada això de proposar-me no tornar més a un lloc, només pel tracte.
Dit això, naturalment agraeixo, i també exigeixo, certa reciprocitat. Si em tracten bé, evidentment jo seguiré mirant de ser educat i respectuós, i seguir anant a aquell lloc. Si no em tracten bé, probablement no faré notar que estic descontent, o no massa, però no hi tornaré.
Per ser sincer, no m'he trobat gaire casos com els que dius, o potser directament els oblido perquè no torno al lloc. Que siguin una mica secs passa, però si et tracten malament, et donen motius per no tornar. El que em molesta a mi és l'excés de zel precisament, i això passa a les botigues de roba. El 'et necessites res, et puc ajudar', quan estàs mirant, a mi m'incomoda una mica. 'Deixa'm estar, que vull mirar pel meu compte!' Però és que a mi m'incomoda una mica que em parlin desconeguts, són coses meves.
He estat despatxant cara el públic i si bé és cert que has de tenir molts paciència amb segons quin client, l'educació i el bon tracte no el pots perdre mai.
Potser només volies un gelocatil, però ell ignorava si volies res més. Va perdre l'oportunitat de vendre't més coses i pel que dius segur que ha perdut un client.
Fa un temps en un supermercat vaig fer una cosa que va costar-me i no havia fet mai. Demanar el full de reclamacions per l'actitud d'un empleat. Després d'uns moments de tensió vaig sentir-me molt a gust.
No tornar-hi està bé, però deixar-ho per escrit els espavila més.