El Incidente



M. Night Shyamalan ens ofereix una pel·lícula espantosa i no ho dic amb el sentit que sigui molt dolenta, al contrari, crec que ha aconseguit recuperar el seu estil angoixant i asfixiant.

El Incidente és molt claustrofòbica encara que la majoria dels escenaris on passa sigui a lloc oberts (carrers, parcs, camp...), és l'atmòsfera la que ens impregna d'aquesta angoixa que comença amb el primer suïcidi (la dona que es clava l'agulla de cap) i que no ens deixa fins el darrer. El no saber per què passa ni on ni com ni a qui, i el millor de tot és que no li cal explicar-ho, ho ha obviat, és superflu, passa i ja està i els seus protagonistes hauran de fer l'impossible per escapar d'alló que no saben què és. Per això, si hi ha alguna cosa que ataca i que no es veu, que no saps què és ni com ni quan atacarà, estas perdut, com els personatges principals, perduts buscant-se ells mateixos, buscant salvar-se i buscant protegir una nena.

Crec que Shyamalan ha aconseguit amb aquesta pel·lícula remuntar el fracàs de La Noia de l'Aigua i tornar a crear les seves atmòsferes i, sobretot, oblidar-se una mica de les sorpreses finals que lliguen i tanquen les històries, com passava amb El Sexto Sentido o a Señales. Que, per cert, El Incidente, té trets molts similars de Señales però molt més arrodonides i creïbles.

A mi m'ha produit la mateixa angoixa que em produien les pel·lícules de sèrie B dels anys 50 que deixaven poc espai per l'esperança com "Cuando los mundos chocan" o "La invasión de los ladrones de cuerpos". Per mi, és molt recomenable, però amb reserves per a la gent molt sensible, pot fer passar una molt mala estona.

Comentaris

Jordicine ha dit…
Estic totalment d'acord amb tu!!! I és un plaer. La película és brillant. Ha rebut crítiques molt desafortunades. Vaig fer un post en el seu dia i la vaig comparar, quina cosa, amb 'La invasión de los ladrones de cuerpos'. Una abraçada, DERIC. Aquest post em fa molt feliç!
Deric ha dit…
Només és la meva humil opinió. No he llegit el teu post sobre aquesta peli, vaig a fer-ho.