Un dia qualsevol

No sé què ho fa, potser és la lluna. Des de fa uns dies hi ha un ambient estrany a l'atmòsfera, es respiren aires carregats d'excitació. Potser és el canvi d'horari, potser la fase llunar. No ho sé. Ho heu notat vosaltres? Ho dic perque des de la setmana passada que la gent està com espitosa, hi ha mal rotllo en general. O potser sóc jo i que són Fires a Girona i que no m'agraden aquestes festes. Ja podria ser ben bé aixó.

La setmana passada vaig estar de malhumor gairebé tota la setmana, sobretot a la feina. I aquesta no ha anat gaire millor. Sort que en sortir a les 3 puc desconectar. Dimarts, el primer dia laborable desprès del llarg pont (a Girona van ser 4 dies), em vaig adormir i vaig arribar vint minuts tard a treballar. La jefa no em va dir res però em va mirar malament. I encara no havia deixat les coses a la meva taula quan entra un dels "habituals" fent una pudor a alcohol que no es podia aguantar. A les 8:30 ja anava ben torrat! Per aquest les Fires encara continuaven des del dijous passat. D'altres vegades, quan venia, jo no li deia res, em limitava a ignorar-lo i quan es cansava marxava. Però dimarts, entre la mirada de la jefa, el meu mal de cap (de ressaca firal de la que no m'agrada) i tot plegat, el vaig esbroncar de valent i el vaig fotre fora a empentes. Total que les companyes del meu voltant van quedar-se ben callades, la jefa va venir fins a mi i em va posar la ma a l'espatlla perque em calmés. Fins i tot la Secretària, que mai surt del seu despatx, va sortir a veure què passava. Els comentaris van ser el mateix tot el dia: Que mai m'havien vist d'aquella manera, tan alterat. Jo que sempre sóc d'un tarannà tranquil, pausat i sobretot, molt prudent, vaig perdre el papers.

Segur que va ser el canvi d'horari, una mena de jet-lag a la meva pròpia casa. En fi, ahir va ser un dia més tranquil i avui també, tot i que encara es respira aquest ambient enrarerit. Ja no tinc mal de cap i la ressaca queda lluny. I és que ja no tinc edat per segons quines coses. Les Fires són pels adolescents.

Comentaris