Història de Catalunya amb cançons



Quan era petit, no sé qui, em va regalar aquest disc que encara circula per casa i de seguida es va convertir en el meu disc de capçalera, l'escoltava a totes hores, m'encantava la història i les cançons i em sabia totes les lletres.

Així vaig aprendre qui era el compte Guifré el Pilós i la llegenda de les Quatre barres i em veia a mi mateix com el soldat que ficava els dits a la ferida del compte i dibuixava la senyera en l'escut d'or. També vaig saber qui era Jaume I i de seguida es va convertir en el meu rei. O els lluitadors Almogàvers i volia anar amb el seu vaixell a viure guerres i aventures a terres llunyanes. I vaig patir amb el Compromís de Casp i gaudir amb la Renaixença...

Però va passar que els vinils van passar també a la història i que els tocadiscos es van espatllar i no hi havia peces de recanvi ni aparells nous a les botigues perquè havia aparegut el cd. I em vaig oblidar del disc tot i que, en algun racó de la meva memòria es deuria quedar perquè un dia el vaig veure a l'Abacus i vaig estar a punt de comprar-lo però no sé per què al final no ho vaig fer i un altre dia quan vaig anar a buscar-lo, ja no hi havia.

Finalment, aquest any, al Cercle de lectors, el tenien i no he pogut evitar la temptació de comprar-me'l i ja el tinc i el torno a gaudir com quan era petit. Tornar a sentir la Guillermina Motta, la Trinca, l'Àngels Moll i el Cor d'Escoles Virtèlia, ha estat un plaer indescriptible.

Comentaris

Sergi ha dit…
És un record maco aquest, que a més, s'ha convertit en un altre record, per ara, actual. És maco veure com aquelles cosetes que ens feien feliços abans encara existeixen, i si podem, les anem mantenint, de la manera que sigui, amb el format que sigui. Això és que agafem estimació a les nostres coses.
Jesús M. Tibau ha dit…
és bo i necessari recuperar les cançons dels nostres records
Salvador Macip ha dit…
Jo el tenia gravat en caset i quan finalment va sortir en CD vaig córrer a comprar-me'l. Tot un clàssic.
Andrea. ha dit…
Ostres, aquest també corria per casa meva...
Mon pare el posava més d'un cop.
Bargalloneta ha dit…
ei!!!!!!!
jo també el tenia!!!!!
deu estar a casa els pares encara!!!
quina gràcia!!!
petonet
Striper ha dit…
I crec que d'aquest disc també va sortir una obra de teatre.
estrip ha dit…
ostres un bon regal de reis...