De temporals i altres destrosses

Platja del Riuet (costat St. Pere Pescador)
Ara que els temporals tenen nom a Catalunya, podem identificar millor de quin en parlem. No sé si això és un avantatge o no, però en aquest moment em va bé per parlar del temporal Glòria i més en concret de les destrosses que ha fet. I més en concret del que hauríem de fer amb aquestes destrosses.

Penso, i és la meva simple opinió (aquella que ningú no em demana, però que jo dono igualment) que, un cop passat el temporal i valorat els danys, s'haurien de reparar únicament aquells estralls que ha fet a infraestructures i propietats particulars. Per exemple, i perquè em toca de més a prop, al passeig d'Empúries o al Port d'en Perris de l'Escala, on s'ha endut part del passeig o les llambordes del carrer.

Platja del Riuet (costat l'Escala)
Ara bé, crec que les platges no s'haurien de tocar, la natura simplement aprofita aquests fenòmens per recuperar el que és seu i l'home ha alterat creant barreres artificials per no perdre, per exemple, la sorra de la platja. Cert que unes platges han desaparegut, però d'altres han recuperat sorra. En definitiva, ara mateix el litoral té una aparença més semblant a la que tindria si l'home no hi hagués ficat mà, per això s'hauria de deixar així.

És més o menys com les brigades de neteja que s'han muntat aquest cap de setmana que han recollit els plàstics i restes humanes de les platges o del curs del riu, però han deixat totes les orgàniques com fustes, troncs, plantes, etc. 

Hauria de ser això. Crec jo. Però podria estar equivocat.

Comentaris

sargantana ha dit…

aixo,,,menys tractors i mes dunes...
Deric ha dit…
Excate, Sargantana
Pons ha dit…
Amb menys platges amb sorra fineta on posarem tots els turistes? Haurem de fer més museus!
Deric ha dit…
I no seria maco, Pons...
Sergi ha dit…
No ho havia valorat, la veritat, però a priori no em sembla malament el teu raonament. És clar que jo no sóc gens usuari de les platges, per tant tampoc seria qui per decidir això...
Deric ha dit…
Entenc que als usuaris no els agradaria gaire, XeXu.