DE QUAN LA DUQUESSA D'ALBA EM VA CEDIR EL PAS


Hi ha diverses categories de relacions humanes. Les més conegudes són la d'amics, coneguts i saludats. Però n'existeixen d'altres com la de vistos, referenciats, sentit a parlar i els creuats.

La meva relació amb la duquessa d'Alba era d'aquestes últimes, érem creuats. M'explico:

Fa uns anys era jo a Madrid i vaig anar al museu del Prado per veure una exposició temporal que m'interessava força (ja he oblidat quina, suposo que no seria tan bona). Com tenia temps vaig aprofitar també per veure algunes sales i els quadres que més m'agraden d'aquest museu. Després vaig agafar l'ascensor per pujar fins a l'exposició.

Pujava amb distret mirant el fulletó quan, de sobte, en el moment que ens apropàvem a la planta, sento una veu que em va semblar molt familiar. No la vaig acabar d'identificar, però la coneixia molt i no sabia de què ni d'on ni de qui. 

Arribem a la planta, s'obren les portes de l'ascensor i, de cop, allà davant meu tallant-me la sortida, hi havia una dona amb un pentinat escandalós d'escarola de color ros, gairebé blanc: era la mateixa Cayetana Fitz-James Stuart, la duquessa d'Alba, que parlava amb un home mentre esperava l'ascensor.

Em vaig quedar aturat una dècima de segon mentre ella es feia a un costat per deixar-me sortir de l'ascensor. Li vaig donar les gràcies i em vaig endinsar a l'exposició com si no hagués passat mai que una "Grande de España" m'hagués cedit el pas.


Comentaris

Carme Rosanas ha dit…
I no et vas espantar ni res???
Jo trobo que feia una mica de por...
Deric ha dit…
Què va! Era molt baixeta
Clidice ha dit…
Bé, si més no tenia ben clar allò d'abans d'entrar deixeu sortir :)
Sergi ha dit…
Caram tu, et vas comportar amb força dignitat, era impossible confondre-la, i el més probable era caure de cul en veure-la.
Oliva ha dit…
ONDIA,CARA-CARA AMB UNA DONA QUE UN DIA VA DECIDIR,QUE LA PRIMERA CAYETANA LA GOYESCA,ES RE-ENCARNES EN ELLA,ES DIU QUE QUAN VAN FER OBRIR LA SEVA TOMBA CERCANT LAS CAUSES DE LA SEVA MORT,ELLA HI ERA PRESENT,I PER PRIMER COP SENTI LA SEVA ANIMA...D'AIXO LI DEVIA VENIR L'AFICIO A PORTAR AQUELLA TOFA.
Relatus ha dit…
Inconfusible, segur que era ella!
Anònim ha dit…
I vas aprofitar per enverinar-la i fins fa poc no ha acabat de fer efecte, oi? Assassí...