dimarts, 22 de desembre de 2009

La mala educació


Foto: The youngs ones

En aquest país hi ha un greu problema de falta d'educació i quan ho compares amb d'altres països encara es veu més clarament i et fa més ràbia.

Em refereixo sobretot a l'atenció que rebem d'alguns dependents de comerç, i que per desgràcia no són minoria, que són incapaços de saludar quan entres a la seva botiga encara que no hi hagi ningú més, o aquells que et despatxen parlant amb el seu company del que han fet el cap de setmana o fins i tot aquells que t'atenen de mala gana i sembla que et facin un favor venent-te la mercaderia.

No és que exigeixi una atenció d'aquelles empalagoses però sí un mínim d'educació com a persona i, sobretot, com a client.

18 comentaris:

XeXu ha dit...

Jo ni tant sols ho considerava mala educació això. Pensava que ja anava amb el gremi, que feien un curset per ser així amb els clients.

Belén ha dit...

Muchas veces me imagino que será propiciado con las pocas ganas que tienen de trabajar por tan poco dinero... quien sabe!

Besicos

Josep Anònim ha dit...

Frederic ,
disprepo educadamnent de la teva opinió . Ja sabs que estic de cara al públic i que m' hi passo moltes hores ; també he d' aguantar moltes coses . De gent correcte i educada n' hi ha per tots costats i sectors professionals . Jo he intentat ser sempre lo més correcte possible sense arribar mai al servilisme . Odio el servilisme i l' adul-lació en tots dos sentits , tant d' anada com de tornada .
Estic tip de tractar correctament i de vostè a la gent , sobretot als que tenen més edat que jo i cansat que em digui "eh , tu" .
Com a conseqüència he agafat fama de ser lleugerament "classista" , que és cert , perquè no puc tolerar certes actuacions i persones . El minim exigible és un bon dia , un siusplau , un bona tarda i un gràcies .
Respecte a la resta , cada persona és lliure de comprar si vol i si pot ; aquí no m' hi poso .

Bargalloneta ha dit...

Estic una mica d'acord amb el comentari de la belén tot i que no és excusa per ser bon educat!!
brutal la foto de "els joves".... m'has fet portat molts bons records!!! eren impressionants!!!!!!

Ferran ha dit...

Servilisme no, per suposat, però sí és cert que entre l'atenció en el comerç al nostre pais i al meu segon país (Alemanya), hi disten anys llum. Allà et sents atès amb educació, com diu en Deric; aquí hi ha de tot, per suposat també persones educades, però també moltes en situacions com les que descriu el post (cobrant-te mentre parla amb un altre venedor/a!!), que són francament insuportables.

Nyc ha dit...

Está claro que se ven las cosas muy distintas si estás delante o detrás del mostrador. En mi caso me toca atender y tengo que soportar la mala educación de muchos clientes y procurar mantener la calma...

Marta ha dit...

Deric
mira jo estic amb el Josep i el Nyc, basicament, per que estic a l'altre costat del taulell i et puc dir que tens que aguantar de tot, per que en una cosa tens rao, de gent mal educada ni ha molta.
Tu vine a comprar on jo treballo i veuras que et tractare com un "rei", jajajajaja.
petonets, sempre

Ferran ha dit...

En Josep anònim i en Nyc em fan pensar que... també ells tenen raó: els clients, a Alemanya, en termes generals tenen un nivell educatiu superior al dels catalans. Allà tothom es tracta de vostè, per començar, i el "Guten Tag", el "Bitteschön" i altres formes educades no falten mai, per part dels venedors, però tampoc per part dels clients.

Déjà vie ha dit...

vaja vaja, veig q la polemica està servida als comentaris. Tos tenen raó, hem d ser educats. Suposo q la diferencia es q si estas treballant hauria d ser la sva obligació com a part d la feina. Els clients en canvi tindrien "l'obligació moral" d ser educats. Ara jo he viscuts moooolts cops la escnea q dius tu q ni et miren a la cara mentre parlen amb el company o per telefon i et cau un: diez con trenta.

òscar ha dit...

Dir que hi ha de tot és una obvietat.
A mi em posen de molt mala lluna els veins que són capaços de creuar-se amb tu sense respondre al bon dia, tarda o nit que els hi ofereixes.

Mooooooooolt pitjors que Els Joves de la foto :)

Luthien ha dit...

Jo he estat diferents anys de cara al públic, o be en petit comerç o en hosteleria, i hi ha de tot!!!!!
Gent educada, i gent que els hi tancaries la porta als morros (eps no ho vaig arribar a fer mai...)

Petons.

Funcionario's blog ha dit...

Yo estuve 3 meses buscando coche, y me encontré gente de esta a patadas. Y su sueldo depende de las comisiones de las ventas. Pues bien, más era yo el que tenía que empujar para que me dijeran las cosas que ellos ofrecerse a hacerlo. Eso sí, con la honrosa excepción de una comercial, que es la que salva la cara a sus compis.

Josep Anònim ha dit...

Funcionari ,
estic d' acord amb tu . Sovint , la manca d' interès i correcció dels depenents es deu als sous miserables que tenen .

Desconfieu sempre dels comerços on pengin molt sovint el rètol de "es cerca personal" ; la major part dels casos es deu a sous ínfims .

No sóc partidari de primes , incentius laborals ni pagues dobles de Nadal , sinó d' un sol sou digne i que permeti una tranqul.litat i qualitat de vida igual per a tothom .
Tinc un conegut que és repartidor de Seur , i que pel fet de ser inmigrant ecuatorià no té paga doble ; tot i que no en sóc partidari d' aquestes pagues dobles, el fet és que legalment ( per llei ) existeixen , i per tant , trobo inmoral que no la rebi .

Per tant , molts pensen que per què ser amables , per un sou de merda ? Perdoneu la vulgaritat . Intento entendre tots els sectors implicats .

Arare ha dit...

hehehe, el que anava a dir jo ja ho ha dit en Xexu!

kweilan ha dit...

El que dius fa molta ràbia però penso que hi ha gent de tota mena a cada banda del taulell´.

Striper ha dit...

Doncs realment si faria faltauma mica mes d'educacio.

Deric ha dit...

La meva resposta als vostres comentaris serà un nou post que publicaré demà al matí.

Funcionario's blog ha dit...

Oye, Josep Anònim, si no te gustan las condiciones te largas y listo. Pero si las aceptas, las aceptas con todas las reglas del juego, y una es dejar claro que los clientes no son los que te fijan el sueldo.

Coincido contigo en que los rótulos habituales de "Se busca personal" en el mismo establecimiento hablan de unas condiciones laborales pésimas, donde al suelo bajo suele unirse un empresario idiota.