El pont dels jueus



Feia temps que tenia aquest llibre pendent de lectura i mai m'atrevia per les opinions tan contrastades que m'havien fet d'ell. Però com mai en faig gaire cas de les opinions subjectives ni de crítics ni de públic, doncs finalment m'hi vaig decidir a llegir-lo.

És una novel·la curta (272 pàgines) però se'm va fer molt llarg i en cap moment em va enganxar. Trobo que hi ha algunes escenes que se fixen en coses que no venen al fil de la història i que no hi aporten res a l'argument. Després, sembla que vol tirar cap a un argument històric i et fa sortir elements de bruixeria i animals mitològics que, si bé estarien ben col·locats en una novel·la fantàstica, en una de suposadament històrica, com és aquesta, no lliga amb res de res.

I per acabar d'adobar-ho, no he descobert en cap de les 272 pàgines per què li diu "el pont dels jueus" quan a la novel·la en cap cas es fa referència a si van pagar una part o van implicar-se d'alguna manera en la seva construcció. Només es fa referència als jueus amb la història d'amor del noiet i amb que el comte de Besalú necessita la seva ajuda per fer front al comte d'Empúries.

En definitiva, me'l vaig acabar com vaig poder perquè no m'agrada deixar llibres a mitges però hi vaig fer molt de zàpping.

Comentaris

nimue ha dit…
uis... doncs conforme l'has pintat no venen moltes ganes de llegir-lo... mmm...
bajoqueta ha dit…
A mi tampoc me va encantar, encara que va haver trossets que si. Jo també me vaig quedar amb lo dubte del títol del llibre.
Striper ha dit…
A mi no em va matar pero tampoc em va desagradar.
Ferran Porta ha dit…
Caram, doncs jo el tenia a la llista de "futurs llibres de lectura". Amb la teva crítica... m'has fet venir més ganes de llegir-me'l, a veure si coincidim en la crítica! :)
isnel ha dit…
Jo, aquest estiu, vaig de Harry Potter. Ja he començat per l'1 i aniré fent. No sé si perdo el temps o què, però em pica molt, moltíssim, la curiositat. Del pont dels jueus me n'han parlat tan malament que no tinc cap ganes de llegir-lo. O sí, no ho sé...
Fins demà ;)