Per fi!

Vull dir que per fi s'ha acabat la tortura de la manifestació de l'espanyolisme més ranci.



Em sembla que mai a la vida havia sentit, al meu país, tants "viva españa", tants "españa-españa", tants "Iker" i tants "podemos", com ahir! (I només faltava veure l'Àngels Barceló vestida amb la samarreta de la selecció espanyola)



Quin fàstic d'espanyolisme i després diuen que els nacionalistes som els catalans!



I per si no en teníem prou, ara resulta que signen un manifest per reclamar la unitat de la llengua espanyola (?) (l'espanyol no existeix, senyors, és el castellà, l'idioma que es parlava a Castella, Espanya és un invent modern!). Diuen que el castellà està amenaçat: jo els convido a fer un volt per la ciutat de Barcelona i intentar escoltar a algú parlar en català o que en una botiga t'atenguin en català.



A mi el que em costa és que em parlin en català... quina és la llengua amenaçada? quina mereix suport i defensa?



I ara Tele5 s'ha afegit al manifest i ha dit que els cedeix gratuitament els espais que vulguin per fer propaganda del seu manifest...



Boicot a Tele5, ja!

Comentaris

Sergi ha dit…
De llengües amenaçades millor no parlar-ne, que aquí tenim ben clar quina és la que sempre surt perdent. El que si m'agradaria fer notar és que per aquí ningú no fa cas de la selecció espanyola, tothom passa, però després de passar de quarts, ja es va començar a veure el llautó, i ahir a la nit, igual que després de passar semi-finals, l'espectacle que es sentia pel carrer era exagerat i fals, al meu entendre. No hi ha sentiment de país, i intentar fer-lo d'aquesta manera, ja ens diu que hi ha moltes mancances en altres fronts.
Vladimir ha dit…
Ostres, un bon reportatge... per si vols saber què va passar "després del partit", treu el nas per can Vladi:

vladimiralmar.blogspot.com

Una psicòpata va fer estralls!!
nimue ha dit…
ostres, no ho sabia això del manifest...
La veritat és que a mi el que em costa també és que em parlen català en general... fins i tot a la feina que deuria ser un lloc una mica més normalitzat. No sé d'on trauen que el castellà està amenaçat. Jo a penes tinc un parell d'alumnes que parlen en català...
Anònim ha dit…
Jo no vaig veure el partit perquè no m'interessava gens, però després de les falles que es varen organitzar al meu poble (coets, traques, petards, cridòria,...) vaig decidir, per morbo, posar la tele.

Una cosa que em va cridar molt l'atenció (i que avui han comentat a tv3) és que un jugador que devia ser andalús es va passejar, tota la estona d'eufòria amb una bandera andalusa. Avui he fullejat algun diari esportiu per veure si en deien alguna cosa i...res.

Que hagués passat si els jugadors catalans haguéssin tret la senyera o els bascos -que devia haver-hi- la ikurrinya ? No ho vull ni pensar.

També he de dir que la majoria de futbolistes espanyols no paraven de passejar-se amb banderes espanyoles. Vaig fixar-me que els catalans, estaven molts contents, però cap d'ells va fer ostentació de la "roja y gualda". No sé si va ser per convenciment o per passar discretament.

De fet, suposo que encara ens queda força dies de parlar de la roja....

Algun dia tindrem la nostra selecció ?
Striper ha dit…
Estic amb tu i lo del castella aBarcelona la solucio?
ddriver ha dit…
no calia fer tant de mal amb tantes fotos amb una ja ens feiem l´idea del desastre.Ara tot just comença..aquet estiu menjarem seleccio tots els dies.
L´angels es una pero mira en Puyol com saltava avui per la castellana al bus turistico
Meritxell Martí ha dit…
Stripper, el meu company fa de voluntari lingüístic.
Jo escric contes per a infants en català i miro de viure normalment la meva llengua.

Quan no m'entenen, tradueixo, però sense rigidesa. No passo directament al castellà, però tampoc vaig fent discursos.

Cal demanar doblatge i subtítols en català. Cal consumir productes culturals en català i cal produir-los.

La blocosfera és una eina meravellosa i els catalanoparlants l'hem poblada.

Al meu bloc professional m'escriu gent de Madrid que fa l'esforç d'entendre'l. De tant en tant, els tradueixo algun post.

Etc.
Giorgio Grappa ha dit…
Hola, Déric! M'acabe de mudar a http://anotacionsalmarge.wordpress.com/: s'ha de notar que és estiu, no?

El Tux i jo t'hi esperem!

(Futbol? Futbol? Futbol? Mmmm... espera una mica, que ara ho mire a la Viquipèdia.)
eudald ha dit…
sr. Deric, quanta raó...
En fi, prenem paciència! Ara que ja et val, a sobre il·lustrar-ho amb fotografies del partit!
Ai... Bé no faré comentaris, perquè no m'agrada gens el futbol, i ni gaire l'esport en general, ni que a Barcelona no es parli català, ni... ni...
En fi, paciècia, que com diuen els castellans, val més "VISCA" que ciega!
Ferran Porta ha dit…
Vistes algunes fotos de les celebracions de la copa aquesta, per part de la selecció espanyola, no saps com celebro estar visquent fora! Ai...