Ilión: El Asedio

Ho sé, hi ha més crítiques positives que negatives sobre aquest autor i aquest llibre, però jo no he pogut passar del capítol 4. I és que la meitat de les coses de què parla no s'entenen. Amb 37 planes i no sé de què va el llibre.
Quan explica l'aventura de Hockenberry, es suposa (perque no queda gens clar) que està visquen realment a la autèntica guerra de Troia, l'Homèrica. És una passatge molt interessant i prometedor, potser més endavant del llibre s'anima. Ara bé, quan passa a la ciència ficció pura i dura, és quan jo em perdo. Parla de "faxearse, del faxpad, dels voynix, de moravec, europano, kraken...", ja sé que entren en el terreny de la fantasia, però no estaria de més fer una petita referència, una petita descripció de què és cada cosa o perquè serveixen, si més no per situar-te. És que si no m'imagino la situació i no la puc desenvolupar a la meva ment, no entro a la narració i m'avorreix (em passa el mateix quan escric). Aixó és el que m'ha passat amb aquest llibre, per aixó l'he deixat de banda.
Per sort no l'havia comprat i només he hagut de tornar-lo a la biblioteca, potser si hagués estat meu, hauria fet un esforç més gran per acabar-lo, si més no per amortitzar els euros que m'hauria costat.

Comentaris