EMPATIA

Portada del diari Ara, edició 25/03/2015
Arrel de l'accident aeri que ha colpejat la societat catalana, a la xarxa corren comentaris que són clarament constituents de delicte i que retraten l'escàs valor que tenen els individus i individues que els han fet. 

Fa temps que vaig escoltar un psiquiatre que deia que un psicòpata és algú que és incapaç de sentir cap mena d'emoció o sentiment vers els altres i encara menys, empatia, i que també són incapaços de distingir entre el bé i el mal, per això poden assassinar sense tenir remordiments.

Per tant, tots aquests comentaris, són de psicòpates i són molt perillosos. 

Jo no ho puc entendre.

Quan vaig saber de l'accident em va afectar de debò perquè qualsevol de nosaltres hi podíem haver estat en aquell avió o conèixer algú més o menys proper. Per sort no ha estat així, però això no vol dir que no t'afecti i que no et posis en la pell dels familiar, i fins i tot, dels passatgers.

I no només en el cas d'aquest accident, també en altres casos com en l'atac al museu de Tunísia o els atacs a la població civil en països en conflicte.

Trist, és tot plegat molt trist.

Comentaris

Carme Rosanas ha dit…
Sí, tot és molt trist... Tot l'accident, les pèrdues de tantes persones, la proximitat i els psicòpates... També!
Sergi ha dit…
Reconec que no totes les catàstrofes m'han afectat de la mateixa manera, però la d'ahir sí. Em va deixar en xoc, i no sabia massa bé com reaccionar. He estat a punt de fer una reflexió al blog, però al final me l'he guardat, no volia alimentar el dolor i el desconcert que ens ha provocat tot plegat. Estic d'acord amb tu, no és gaire normal prendre-s'ho amb aquesta frivolitat quan hi ha gent que pateix. Els psicòpates... bé, per aquests se m'acudeixen alguns altres noms no tan tècnics.
Anònim ha dit…
Com més a prop son les víctimes afectades més dol, no hauria de ser així però així és. Trobo que ho explicava molt bé ahir el Dani.
Moriarty ha dit…
Home, psicòpates no sé si ho seran, però fills de la gran puta, ausades que sí.
Relatus ha dit…
Però encara no hi ha hagut ni una detenció.
Laura T. Marcel ha dit…
Cada dia que passa i surten noves dades sobre tot això, se'm fa més incomprensible que pugui passar una cosa així. Estem cada vegada pitjor i a vegades esgarrifa el fràgil que potser la vida, a petita i a gran escala. 4 bojos aquí i allà podrien fer bestieses... quina por que fa. I també ràbia de la impotència davant d'aquestes coses...