ELS MEUS PARES. Hervé Guibert


Hervé Guibert va escriure Els meus pares l'any 1986, cinc anys abans de la seva mort i quatre abans del llibre que li donaria la fama mundial "A l'amic que no em va salvar la vida" on fa un cru retrat de la Sida, de com es va infectar i com amics seus el van deixar sol.

Dic això perquè considero que en Els meus pares, tot i que s'ha publicat en posterioritat a l'anterior novel·la, estan relacionades. En totes dues Hervé ens explica la seva visió de la vida i del que li ha passat, i en totes dues és molt dur. Si en una atacava els amics i el món en general, aquí ataca els seus pares i els retreu tot, no es guarda res, des de per què el van fer néixer fins als petits detalls de la vida quotidiana com un gest o una paraula de la seva mare. 

És un llibre molt dur i cruel en que, per moments, penses que com pot atacar i dir aquelles coses dels seus pares. És cert, però en el fons no és més que una defensa de l'Hervé perquè del que realment té por és d'estimar i perquè estima molt als seus pares, tant que no pot estar de ser cruel amb ells perquè ho és amb ell mateix. Crec que, tot i les formes, és un cant d'amor als seus pares.

Els meus pares va ser editada en català el 2014 pel Club editor.

Comentaris