El Paciente, de Juan Gómez-Jurado


Com molts cops em passa, arribo a un escriptor que resulta que coneix tothom i que ha venut milers de llibres, per un argument.

En aquest cas ho vaig fer després de llegir la contraportada i el text de resum de El Paciente, de Juan Gómez-Jurado, escriptor que al darrera porta una llarga llista d'èxits. Aquest resum deia així:

"El prestigioso neurocirujano David Evans se enfrenta a una terrible encrucijada: si su próximo paciente, el presidente de los Estados Unidos, sale vivo de la mesa de operaciones, su pequeña hija Julia morirá a manos de un despiadado psicópata."

No sóc de llegir gaires thrillers (si més no, que no vinguin avalats per la Donna Leon o l'Agatha Christie) perquè em fan patir, i menys encara de psicòpates o de serial-killers. Però aquest argument em va sembla interessant i m'hi vaig capbussar. Doncs, com era previsible, només llegir la primera pàgina ja em vaig començar a posar nerviós i a patir fins el punt de plantejar-me deixar el llibre. Però com fer-ho sense saber què passava amb aquest metge, el president dels USA (que se sembla sospitosament a l'Obama) o amb la filla petita? Doncs vaig fer una cosa que no havia fet mai abans: a meitat de la lectura del llibre, llegir el final. Sabent què passaria, l'he pogut acabar.

Realment està molt bé, té tensió i intriga. Tot i que a vegades està una mica passat de voltes i ratlla l'increïble, la seva lectura és amena, ràpida i absorbent. O sigui, que d'estar a punt de deixar-lo, passo a recomanar-lo si us agraden les intrigues de persones normals que es troben en situacions límit i envoltats de personatges sense cap mena d'escrúpol. (Per cert, no hi ha gaire sang, no patiu per això).

Comentaris