EL AIRE QUE RESPIRAS, Care Santos


Aquest ha estat el primer llibre que he llegit de la Care Santos i he de dit que m'ha sorprès molt gratament. Sorprès per què? Bé, no coneixia res d'aquesta escriptora excepte d'oïdes molt superficials i, per tant, no tenia cap idea preconcebuda, però vaig llegir la primera pàgina de El aire que respiras per internet (legalment, mitjançant una promoció de primers capítols de Planeta) i el que em plantejava no m'era prou interessant per a mi. Tot i això, un dia quan ja tenia oblidada aquesta lectura, vaig agafar la novel·la, vaig rellegir (i recordar) les primeres pàgines, vaig continuar la seva lectura i em va començar a atrapar, sobretot quan la trama avança.

Darrerament estic fent un exercici d'anar als llibres "verge", és a dir, sense saber de què van, per això no tenia ni idea de quin era l'argument d'aquesta novel·la i al passar el primer capítol i veure que l'acció transcorria entre dues èpoques i que s'entrellaçaven mitjançant la història d'uns llibres prohibits i que el que realment importava era la història d'aquests llibres, em vaig sentir enganxat per l'argument i no el vaig poder deixar fins al final. També perquè retrata una època, la de principi del segle XIX i la invasió francesa a Barcelona, que no s'ha tractat gaire, per no dir gens, en la novel·lística actual i que dóna molt de joc per fer bones històries d'intrigues i aventures.

Bé, després d'aquest El aire que respiras, estic que segur que tornaré amb la Care Santos. De fet ja tinc en llista el seu anterior llibre Habitaciones cerradas.

Sinopsis 

Virginia acaba de heredar el negocio familiar: la librería Palinuro. Entre el montón de ejemplares, polvo y papeles que su padre acumuló, pronto aparece la historia de Carlota Guillot y la búsqueda de un libro, escurridizo y caprichoso, que formó parte de una de las bibliotecas particulares más sibaritas de la Barcelona napoleónica. Una historia prolongada a lo largo de las décadas más convulsas del siglo XIX en que la ciudad asistió, incrédula, a su mayor transformación: el derribo de las murallas y la urbanización de su paseo más emblemático, La Rambla.
El aire que respiras es un canto de amor a los libros, pero también a la ciudad de Barcelona. Después de leer esta gran historia coral, la ciudad no volverá a ser la misma.

«Tiemblo a tu voz y tiemblo si me miras y quisiera exhalar mi último aliento abrasada en el aire que respiras.»

Comentaris