Com fer una rotonda

Rotonda d'accés a Salt. Photo by Deric
Si, com jo, fa temps que teniu el carnet de conduir, quan us el vàreu treure, us deurien ensenyar que quan entràveu en una rotonda, us havíeu de posar de seguida en el carril interior per deixar incorporar-se i sortir els altres vehicles i posar-vos en el carril exterior en el moment de sortir, indicant-ho amb l'intermitent.

Doncs bé, gràcies a la DGT i també al SCT, això fa pocs anys que ha canviat. Ara resulta que a les autoescoles s'ensenya que les rotondes s'han de fer tota sencera pel carril exterior, independentment de quina sigui la teva sortida, encara que la facis sencera mil cops. 

Segons aquestes institucions això és així per evitar accidents. Però jo crec que el resultat és justament el contrari, a més que d'aquesta manera, és la ideal per "joder" més al personal al ser més complicat incorporar-se en una rotonda amb la conseqüència de patir més cues. A part que el nombre d'accidents és superior perquè com han canviat la norma sense encomanar-se en déu ni amb sa mare, els de la vella escola continuem fent-les per l'interior i els de la nova, per l'exterior, amb la qual cosa es provoca que quan vols sortir, et trobes un altre vehicle tot feliç tallant-te el pas perquè la fa per fora tapant totes les sortides, i no et queixis perquè et fot la gran pitada o alguna cosa pitjor. 

Per cert, també deu ser habitual que a les autoescoles d'ara no s'ensenyi a posar l'intermitent, perquè ni déu el fa servir!

Té sentit tot aquest canvi normatiu? Què s'aconsegueix? Perquè es continuen fent, doncs, rotondes amb dos carrils?

Jo crec que tot plegat és una mala modificació de la normativa de circulació i una cagada més dels estaments que ens governen.

Comentaris

Pakiba ha dit…
Jo vaig sentir un dia a un dir que no posaba els intermitens perque gastaban.
o sigui que ja veus!!.
Carme Rosanas ha dit…
M'afegeixo a la teva queixa sobre els intermitents... és terrible el poc ús que se'ls dóna i en casos molt necessaris.

Les rotondes, jo ni sabia això que expliques... si s'ha d'anar sempre pel carril exterior, pregunto, jo, també, perquè n'hi ha més? NO li trobo cap sentit.
Sergi ha dit…
Doncs jo veig totalment més lògic agafar-les per fora, entres quan pots, dónes les voltes que vulguis, i surts per on et toca. Si hi ha cotxes als dos carrils hi ha més risc d'accident sergur, més que res perquè potser tu ets prudent, però la majoria dels que es posen pel mig és per avançar ràpid, i després voldran sortir independentment dels cotxes que tinguin a la dreta. Doncs t'esperes i haver seguit la cua! Jo fa poc que condueixo tot i tenir carnet de fa molts anys, i el que he vist és que la gent condueix amb el cul. Els intermitents s'estan perdent és cert, i la majoria els fa servir perquè toca, no per indicar, que és el seu objectiu. Tothom va a la seva i no segueix cap norma, i això em fa molta por. Jo intento fer el que toca, i a sobre et piten. Realment, conduir em sembla una merda perquè els cotxes són unes de les màquines que no s'haurien de deixar en mans de qualsevol, i tot curt de gambals existent en té un.
Marta ha dit…
deric
lo de las rotondas es una tocada de collons, tothom las agafa com vol i el pobret desgraciat que ens em d'incoporar, dons apa, endevina que vol fer l'altre, per es cert que podrian fer els cotxes sensa intermitens, com a minim no ens el petrian en aparcar...

petonets
Yáiza ha dit…
Eps! Doncs jo sóc de la nova fornada, no fa ni 4 anys que em vaig treure el carnet, però he conduit força des de llavors. De totes maneres a mi em van aconsellar que anés per l'esquerra "per fer-ho fàcil" i no tenir problemes per sortir, però deixant-me clar que així entorpia una mica l'ús de la rotonda. I em van dir que em posés al carril interior si havia de sortir per la tercera sortida o fer la volta sencera... i que procurés passar al carril exterior amb temps per no emprenyar a ningú. Això és el que recordo, vaja! A la pràctica faig una mica el que puc segons el dia. Si quan arribes a la rotonda vas pel carril esquerra, indefectiblement vas a parar al carril interior de la rotonda. Es tracta de trobar el moment de passar a l'exterior sense creuar-te massa amb ningú, no??

Bé, vaig sentir per les notícies com explicaven el "nou ús" de les rotondes, i la pregunta que em va venir al cap va ser la mateixa: i llavors perquè existeix el carril intern!? Per fer bonic?

Seria lògic circular sempre per l'interior, i utilitzar l'exterior per entrar i sortir. A excepció que t'interessi la primera sortida, en aquest cas no caldria posar-se al carril interior, perquè no hi ha temps d'entrar i sortir.

De fet, tan és... després tothom fa el que li dóna la gana!
Deric ha dit…
Ja teniu raó, tots, ja!
Elfreelang ha dit…
Jo no sé conduir ni tinc carnet però m'hi fixo...els qui fan les lleis i les normes no sé on deuen haver estudiat.. ni si tenen seny...si al món de l'ensenyament dia si i dia també ens donen ordres contradictòries ...en el trànsit fan igual...
Belén ha dit…
Llevo un año y medio de carnet... y si, soy de las que se lo sacaron más tarde :)

Me enseñaron a coger las rotondas por el carril exterior, porque cambiar de carril en curva era peligroso. La verdad es que algo de acuerdo estoy, no veo bien por el retrovisor... quizá es que soy muy novata...

Lo de los intermitentes, no se lo ha visto jamás a los de la L, siempre a coches sin ella, no creo que sea problema de autoescuela, si no de mala educación de los conductores...

Besicos
Xarnego ha dit…
Has fet una foto a una de les rotondes amb mes mal rotllo de les de Girona.
Quan vens de dintre Salt, ho tens "xungo" per entrar-hi axó si no et tallen el pas des de el carril interior per tancar cap l'espai.

Un plaer seguir-te.
Deric ha dit…
Xarnego, d'aquí ve el post, aquesta rotonda la pateixo gairebé cada dia, hi visc a prop.