Venècia em fa un regal


Palau Ducal inundat. Photo by F.Mayol ©

L'últim dia passat a Venècia va ser el del meu aniversari. M'agrada passar-lo en un lloc especial (Paris, Granada, Bilbao...) i aquest any, va ser la ciutat de l'amor i dels canals qui havia de fer-me d'amfitriona.

Les altres vegades que hi havia estat van ser a l'estiu i pels carnavals, per tant, l'havia vist plena de turistes amb "calces" curtes i plena de gent disfressada d'època, però mai l'havia vist inundada.

Vam arribar a la ciutat set dies després que l'aigua inundés un 99% de la seva superfície en la que va representar la pujada d'aigua més alta dels darrers 22 anys, i ja estava totalment recuperada. "L'aqua alta" és una molèstia molt gran pels venecians que veuen carrers impracticables, comerços tancats, transport públic tallat, haver de caminar pel cim de passeres estretes que, de vegades, no porten enlloc i haver de calçar-se unes botes d'aigua com si tots els venecians anessin a pescar al mateix temps, mentre en una bosseta porten les sabates que han de dur mentre són a la feina. Sí, ja hi estan acostumats, però això no treu que els emprenyi força.


Plaça Sant Marc. Photo by F.Mayol ©

Doncs bé, el dia del meu aniversari, Venècia em va regalar la visió d'una ciutat amb "aqua alta". Però es va comportar bé perquè les aigües només van pujar mig metre i aquesta alçada, que és suficient per inundar els barris més baixos, no causar gaires maldecaps als venecians, mentre que als turistes ens proporciona una imatge de postal ben curiosa i romàntica.

A més, plovia, i diuen que si entres o surts de Venècia plovent vol dir que hi tornaràs. A mi se'm va complir.

Comentaris

Striper ha dit…
Fantastic una experincia que segur que conservaras amb el pas del temps.
Deric ha dit…
Hi pots estar ben segur, Striper.
neus ha dit…
quan dius que ho tornarà a ploure? per anar reservant bitllet, dic.

per molts anys, guapo! un petonàs!
Giorgio Grappa ha dit…
Les dues voltes que hi he estat, m'he quedat amb una forta impressió d'"açò s'acaba"... i això que no l'he vista mai amb l'"acqua alta"! Ha de ser impressionant.
Eli ha dit…
Venècia, és un lloc molt i molt especial per mi!!!!!
Aixxx.. quan veig aquestes fotos.... m'entra una melangia!!!!!

És inolvidable!!!!

;-D
òscar ha dit…
sembla l'apocalipsi!!!
i, si ha d'arribar, millor que sigui a venècia!!!
Anònim ha dit…
Es que "Venezia è un pesce" (Venecia es un peix), com diu el llibre de Tiziano Scarpa (te'l recomano!). I per aixo de vegades es summergeix al mar, o el mar l'atrapa.

Felicitats atrassades per l'aniversari, i records variats.

I uns quants somriures!

jcr
Deric ha dit…
Elur, li preguntarem al Molina!.
Gràcies.
Deric ha dit…
Giorgio, ho és però imagino que més va ser quan va pujar 1,66cm
Deric ha dit…
Òscar, no tant! Però sí, és un bon lloc per esperar-lo
Deric ha dit…
JCR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aquest comentari teu també és un regal d'aniversari!!!! Quan temps!!!
Gràcies per la recomanació i per tot!
Em guardo en una capseta tots aquests somriures teus que ja saps que m'encanten!
bajoqueta ha dit…
Al vore a la tele que estava tot ple d'aigua vaig pensar en tu.
Suposo que per la gent de fora és bonic vore algo diferent, però als que porten les sabates dins la bossa per anar a treballar no sé jo si los fa tanta gràcia :)
Montse ha dit…
Ostres Deric, que maco, no, això de veure Venècia amb aqua alta? si més no, una experiència humida, hehehe...
segur que hi tornaràs! jo hi he estat dues vegades i em fa l'efecte que ja toca que hi torni!!!

per cert, felicitats pel teu aniversari!! jo allà hi vaig anar a complir els 45... ja fa uns quants anyets :D
Dani ha dit…
Maco si que ho és, i les fotografies han quedat de conya (Vist des de la distància i amb els peus ben secs) Això sí, no crec que ells ho trobéssin gaire bucòloc hehe...

Per cert! Felicitats pel bloc!
Jordicine ha dit…
Una imtage diferent. Per la tele vam passar imatges d'un noi fent surf. Increïble. Una abraçada, Deric.
Anònim ha dit…
Per molts anys
ja es veu que vàres disfrutar de valent, jo és un dels llocs als que m'agradaria anar... que tinguis uns dies de nadal i cap d'anys tranquils i en companyia dels que estimes!
el pensador ha dit…
Per molts anys, deric. I com que va d'aniversaris, et diré que ahir en una botiga d'aquestes que hi ha a les benzineres, em vaig trobar un expositor amb un bon grapat de llibres que duien per títol: "L'aniversari robat". Felicitats dobles, doncs. Unes pel teu de debò i les altres, per la bona distribució del teu llibre.
Josep Lluís ha dit…
M’hauria agradat viure en directe aquesta experiència però, em conformo en participar de la teva des d’aquí.

Ah! Felicitats!!!