Claude Lévi-Strauss



Divendres passat, 28 de novembre, es va celebrar el centenari del naixement de l'antropòleg Claude Lévi-Strauss i en el país veí, França, li van retre un homenatge inauguran oficialment el teatre que porta el seu nom en el Museu du Quai Branly dedicat a l'art primitiu.

El museu va rebre infinitat de visitants (l'entrada era gratuïa) i les llibreries de París s'han omplert de novetats relacionades amb el centenari d'aquest magnífic antropòleg, així com la reedició d'algunes de les seves millors obres Saudades do Brasil (Plon) i Tristes Tropiques.

Tot i això el senyor Lévi-Strauss ha renegat d'aquest homenatge perquè afirma que amb actes d'aquest tipus, el que esperen és que la "palmi aviat perquè a la seva edat l'únic camí possible és cap a la decadència absoluta". Sàbies i lúcides paraules les seves, per ser un home en plena decadència, com diu ell.

Jo vaig conéixer l'obra de Claude Lévi-Strauss durant la carrera, en una assignatura que portava per nom "Antropologia dels pobles primitius" i em va semblar molt interessant tot i que aquesta assignatura no era de la meva especialitat. Recordo que quan va sortir el seu nom per primer cop a la classe vaig pensar:

"Deu ser el fundador de la marca dels pantalons?" Naturalment la resposta era no, bàsicament perquè aquest senyor es dedicava a altres menesters que dissenyar pantalons i que és gran, però no tant com per ser el creador dels famosos Levi's.

Comentaris

Striper ha dit…
Acabo de descobrir un personatge que desconeixia,
estrip ha dit…
però segur que els ha portat molt ben posat!
Montse ha dit…
Deric, jo vaig pensar exactament com tu "tindrà alguna cosa a veure amb els texans"? :D
el vaig conèixer a magisteri, amb el professor Tusón.
mossèn ha dit…
en un primer moment pensava que parlàveu de texans !!! ... bé, sí, sabeu ... m'agrada portar-los ben ajustats !!! ... salut
Deric ha dit…
STRIPER sempre és bo descobrir gent interessant.

ESTRIP, no crec que aquest senyor s'hagi posat mai texans

MONTSE, en què estariem pensant!!!

MOSSEN, en què pensaves tu???
Anònim ha dit…
Gran molt gran un altre personatje famos dige una vegada que ell no volia homenatjes perque en este pais sols se li fan als morts. Sip jo tambe ho havia pensant fashion victim que es una
Deric ha dit…
LANSBURY realment és així, només en recordem de la gent quan moren