Carretera d'obstacles



Entrar a Girona per la N-II s'ha convertit, d'un temps ençà, en una carrera d'obstacles i això no surt a la premsa nacional: no interessa.

Fa més d'un any que s'està ampliant la Nacional a quatre carrils (dos per banda) i a les retencions normals a causa de les obres, ara s'ha d'afegir l’intricat laberint, els continus obstacles que trobes al llarg del camí.

Hi havia una desviació que era un revolt de considerables dimensions on els accidents eren el pa de cada dia perquè els camions no podien fer bé la corba i envaïen el carril contrari, així que si tenies la desgràcia de passar en aquell moment, el mínim que t'enduies era un bon ensurt. Per sort aquesta desviació ja està arranjada i ara es pot anar més recte. Però encara queden moltes més.

A més, com les obres avancen, els canvis també. Així et pots trobar que un matí circulis pel carril de la dreta i a la tarda et facin passar per l'esquerra, pujar per sobre d'un pont, donar la volta pel giratori de l'aeroport, fer dos stops sense visibilitat i tornar per un tram ple de forats.

I bé, com sempre pensem els soferts catalans (que ens queixem molt i mai actuem), si és a fi de bé, ens aguantarem uns dies. Dies que es converteixen en setmanes, en mesos i qui sap si més. D'això també en saben els pobres que viuen al Baix Llobregat i treballen a Barcelona.

Però hi ha un aspecte en aquesta nova N-II que em preocupa, ara sí com habitant de Salt: l'entrada a la nostra població.

M'explico:
De sempre, per entrar a Salt des de la Nacional, havíem de passar per Fornells de la Selva, l'Avellaneda i accedir a la carretera que va de Quart fins a l'autopista AP-7. Van fer les obres de la variant de Girona i es va construir una sortida que podia haver evitat aquest desplaçament absurd però, per aquells misteris de foment, no es podia anar en direcció Girona o Salt, sinó només en direcció Quart. Per tant havíem de continuar entrant a Salt passant per Fornells de la Selva (amb una magnífica carretera de 4 carrils on només es pot anar a 50 Km/h), l'Avellaneda, Girona, giratori del Mas Gri i, per fi, agafar la carretera d'entrada a l'AP-7, la que porta a Salt.

Penso que hauria estat millor pels saltencs i pels gironins en general haver fet una sortida de la variant amb la possibilitat d'anar directament a Girona sense passar pel polígon industrial de Fornells i més tenien en compte que ja existeix aquesta carretera? Ens estalviaríem temps i diners en benzina.

Ara, amb l'ampliació de l'N-II és un bon moment per arranjar aquest greuge que té Salt perquè només pots entrar directament i bé, al nostre poble, si vens per l'autopista (pagant).

No obstant, i veient com s'estan fent les obres i el traçat que porten, molt em temo que haurem de continuar entrant a Salt travessant Fornells, l'Avellaneda i Girona i després de passar per un mínim vuit giratoris i sis o set semàfors.

Comentaris

Striper ha dit…
Pues res l'AP7 gratuita o millor els peatges a pendre per sac.
Anònim ha dit…
Si hi ha una possibilitat senzilla i una de complicada, no sé perquè em temo que acabaran triant la complexa que, a més, serà la que menys convingui als veïns. Quin país!
Montse ha dit…
exacte, com diu en Ferran... país!

bon cap de setmana, Deric!!
Anònim ha dit…
Ai, si jo t'expliqués... El que em passa amb la "meva" carretera és exactament el mateix (què t'haig de dir, eh?). Mesos i mesos que fa que duren les obres i no saps mai si avui et faran anar per aquí o per allà. El que més em commou són aquells homes (majoritàriament de fora del país) que es passen set o vuit hores cada dia amb un senyal a la mà on en una banda hi ha un stop i a l'altre una fletxa. Faci fred, plogui, nevi o caigui un sol de justícia, ells són sempre allà, mentre els que anem en cotxe i els maleïm ens dirigim a uns llocs de treball força (en general) més confortables. Des d'aquí una abraçada a tots ells.
El veí de dalt ha dit…
En les obres públiques, a vegades, el sentit comú és el que menys impera. Demana't de qui són els terrenys que passen a tocar d'un AVE o una autopista.
Anònim ha dit…
Massa cotxes i massa poques bicis. Amb tant d'asfalt que s'hi gastaran, no poien haver-ne guardat una mica per fer un carril bici fins a l'aeroport?